De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Een wervende verkoopbrochure maken voor een vastgoedproject. Het klinkt niet meteen als een mission impossible. Maar wat als de copywriter voor een wel héél divers lezerspubliek moet schrijven?
Binnenkort verrijst in Berchem een nieuwe, kwalitatief hoogstaande woonomgeving: De Veldekens. Vier blokken, met een dienstencentrum, kinderdagverblijf, en een groene corridor. Die leidt naar het vlakbij gelegen park. Met een doeltreffende brochure wilde DMI Vastgoed de verschillende troeven in de verf te zetten, en zo de verkoop lanceren.
Doelgericht schrijven
Karl Gheysen is Head Retail & Sales bij DMI Vastgoed: "De opdracht was niet zo evident. Omdat we in dit project streven naar een evenwichtige sociale mix, moest de folder verschillende doelgroepen aanspreken. We wilden dus een aantrekkelijke tekst voor zowel jonge starters, gezinnen met kinderen, alleenstaanden als senioren. Een moeilijke evenwichtsoefening, maar de Schrijf.be-copywriter klaarde de klus."
De Heldekens
"We vroegen de Schrijf.be-copywriter of hij ook een naam voor de vier woonblokken van het project kon suggereren. Hij stuurde ons verschillende voorstellen. Voor drie van de vier blokken hebben we ook zijn idee gebruikt.
Vooral de unit met het kinderdagverblijf kreeg een treffende naam: De Heldekens. Een speelse link met De Veldekens, maar ook inhoudelijk raak."
Toekomst
Gheysen licht nog even de toekomstplannen van DMI toe: "Binnenkort werken we twee nieuwe bouwopdrachten uit: een project in Meise met 75 assistentiewoningen en een rusthuis, en een complex met 55 studentenflats in Antwerpen. Ook daarvoor maakt een duidelijke, compacte folder ongetwijfeld het verschil op de markt. We lieten Schrijf.be al weten dat we zeker weer een beroep op hen doen."